Στρατηγική πόκερ: Πως να αξιοποιήσεις τον ύπνο για καλύτερα αποτελέσματα

Κατά καιρούς πολλές και σημαντικές προσωπικότητες, συμπεριλαμβανομένων διάσημων παικτών πόκερ όπως ο Daniel Negreanu, έχουν αναδείξει τη σημασία του ύπνου στην πνευματική τους απόδοση. Πως ο ύπνος μεταμορφώνει τους παίκτες πόκερ και πώς μπορείς να βελτιώσεις την ποιότητα του;

Πολλοί επιχειρηματίες υποστηρίζουν πως ένας καλός ύπνος, για περίπου οκτώ ώρες, τούς καθιστά πιο αποτελεσματικούς στη δουλειά τους. Γι’ αυτό, τον συγκαταλέγουν στα βασικότερα εργαλεία που οδηγούν στην επιτυχία.

Αυτή την άποψη υιοθέτησαν πολύ σύντομα και από τον χώρο του αθλητισμού. Για παράδειγμα, οι ομάδες του αμερικανικού ποδοσφαίρου παρακολουθούν την ποιότητα του ύπνου των αθλητών και συλλέγουν δεδομένα μέσω ειδικά κατασκευασμένων συσκευών. Στόχος τους είναι να εντοπίσουν ενδεχόμενες διαταραχές και να κατανοήσουν με ποιον τρόπο ο ύπνος επηρεάζει την απόδοσή τους.

Αυτά τα δεδομένα είναι πού χρήσιμα για έναν προπονητή, ο οποίος πρέπει να αποφασίσει ποιοι παίκτες βρίσκονται στο 100% των ικανοτήτων τους. Παράλληλα, μπορεί να βοηθήσει και εκείνους που χρειάζεται να βελτιώσουν την ποιότητα του ύπνου τους. Μικρές παρεμβάσεις, όπως η αλλαγή στρώματος ή μαξιλαριού, μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά την κατάσταση.

Πώς ο ύπνος μεταμορφώνει τους παίκτες πόκερ

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Daniel Negreanu είχε θέσει ως στόχο να κοιμάται αρκετά ώστε να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα πόκερ. Γι’ αυτό διατηρούσε ένα τροχόσπιτο έξω από το κτήριο στο οποίο διεξαγόταν το πρωτάθλημα, προκειμένου να ξεκουράζεται και να κοιμάται μεταξύ των γύρων.

Την ίδια προσέγγιση στο θέμα έχει και ο Fedor Holz, ένας εκ των κορυφαίων παικτών πόκερ σε επίπεδο κερδών. Ο Holz έχει αναδείξει επανειλημμένως σε διάφορες συζητήσεις την αξία του ύπνου. Το έκανε ξανά όταν παρουσίασε τη δική του εφαρμογή για τη βελτίωση πνευματικών ικανοτήτων, με την ονομασία: Primed Mind.

Όταν δύο παίκτες αυτού του επιπέδου μιλούν με τέτοιον ενθουσιασμό για τον ύπνο, τότε αυτό σημαίνει πως οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει να ακούνε με προσοχή. Το πόκερ έχει γίνει αρκετά πιο δύσκολο και αυτό οφείλεται στη γνώση που είναι πλέον διαθέσιμη.

Αυτό σημαίνει πως όσοι θέλουν να διακριθούν, θα πρέπει να βρουν τρόπους να βελτιώσουν το παιχνίδι τους. Αυτή η διαδικασία μπορεί να επεκταθεί σε μεθόδους απόκτησης πλεονεκτήματος με τρόπους που δεν σχετίζονται αποκλειστικά με το παιχνίδι στο τραπέζι.

Τι προσφέρει ο ύπνος και γιατί είναι σημαντικός

Η λειτουργία του ύπνου συνεισφέρει:

  • στην ανανέωση των κυττάρων του οργανισμού 
  • στον διαχωρισμό των χρήσιμων πληροφοριών που βρίσκονται στον εγκέφαλο
  • στην υποστήριξη της λειτουργίας της εκμάθησης και της μνήμης
  • στη ρύθμιση της συμπεριφοράς, της όρεξης για φαγητό και της σεξουαλικής διάθεσης

Η λειτουργία του ύπνου χωρίζεται σε δύο κατηγορίες:

Ο ύπνος αργών κινήσεων των ματιών είναι το πρώτο στάδιο, κατά το οποίο ο άνθρωπος μπαίνει στη διαδικασία του ύπνου και λειτουργεί ως εξής:

  • μειώνει την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου
  • μειώνει τη δραστηριότητα των μυών
  • μειώνει την κατανάλωση οξυγόνου 
  • μειώνει τους παλμούς της καρδιάς
  • την έκκριση συγκεκριμένων χημικών ουσιών που επιτρέπουν τη μετάβαση στο επόμενο στάδιο του ύπνου

Ο ύπνος γρήγορων κινήσεων των ματιών ή αλλιώς βαθύς ύπνος είναι το δεύτερο στάδιο. Σε αυτό ο οργανισμός παράγει χημικές ουσίες που παραλύουν τους μύες του σώματος, προκειμένου να μας αποτρέψει από το να βλάψουμε τον εαυτό μας ή τους γύρω μας. Στη συγκεκριμένη φάση του ύπνου μειώνεται η θερμοκρασία του σώματος, αυξάνεται η κατανάλωση οξυγόνου και στους άντρες υπάρχει στήση, καθώς αυξάνεται η πίεση του αίματος.

Πρόσφατα, το Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο (Καλιφόρνια) έκανε μία σχετική έρευνα. Οι ερευνητές παρατήρησαν πως κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης αυξάνεται η παραγωγική διαδικασία του εγκεφάλου. Αυτό συμβαίνει γιατί λειτουργεί πιο εντατικά για να αφομοιώσει τις πληροφορίες που απέκτησε ο άνθρωπος όταν δεν κοιμόταν και να τις χρησιμοποιήσει αργότερα, όταν χρειαστεί.

Πέντε τρόποι για να βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου

1) Η αμηχανία και το άγχος προέρχονται συχνά από την έλλειψη στόχων και φιλοδοξίας. Πολλοί είναι αυτοί που δεν αναζητούν επιλογές για να βελτιώσουν τη ζωή τους σε όλα τα επίπεδα, παραμένοντας έτσι παγιδευμένοι σε μια πληκτική καθημερινότητα. Πρέπει να θέτεις στόχους και να είσαι φιλόδοξος στο πόκερ, έτσι ώστε να μην έχεις αμφιβολίες και να μένεις συγκεντρωμένος στο παιχνίδι όταν κάθεσαι στο τραπέζι.

Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να μπεις στη διαδικασία να σκέφτεσαι και να φιλοσοφείς γύρω από τον εαυτό σου. Αυτή η νοοτροπία πρέπει να ενταχθεί στον τρόπο που προσεγγίζεις τα πράγματα και θα σου εξασφαλίσει έναν καλύτερο ύπνο όταν ξαπλώνεις στο κρεβάτι. 

2) Μη στρέφεσαι στα φάρμακα

Τα φάρμακα και τα χάπια που προορίζονται για την καταπολέμηση της αυπνίας είναι μια προσωρινή λύση, για έκτακτη ανάγκη. Δεν λύνουν το πρόβλημα. Επίσης, είναι καλό να αποφεύγεται η κατανάλωση αλκοόλ και η χρήση κάνναβης. Ως παίκτης πόκερ πρέπει να σε ενδιαφέρει περισσότερο πως το θα βελτιώσεις μακροπρόθεσμα το παιχνίδι σου και όχι το να στρέφεσαι σε προσωρινά υποκατάστατα.

3) Ο άνθρωπος έχει προσαρμοστεί να κοιμάται τη νύχτα επειδή τότε υπάρχει ο χαμηλότερος φωτισμός. Όσο πιο σκοτεινό είναι το δωμάτιο, τόσο καλύτερος θα είναι και ύπνος. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ανθρώπινος οργανισμός υπό αυτές τις συνθήκες εκκρίνει μεγαλύτερη ποσότητα μελατονίνης. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν οι κουρτίνες, τις οποίες δεν πρέπει να διαπερνά το φως. Ιδανικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μάσκα ύπνου.

4) Αν και δεν είναι απόλυτα γνωστές οι επιπτώσεις των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων στον ανθρώπινο οργανισμό, υπάρχουν αρκετές μελέτες που επισημαίνουν πως αυτά τα πεδία επηρεάζουν την παραγωγή μελατονίνης. Επομένως, καλό θα ήταν να απενεργοποιούνται πριν από τον ύπνο συσκευές όπως το ρούτερ και το λάτοπ, ενώ τα κινητά μπορούν να μπουν σε λειτουργία πτήσης. Για τους σκοπούς αυτούς υπάρχουν ειδικές συσκευές που απενεργοποιούν τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία σε μια συγκεκριμένη ακτίνα.

5) Box Breathing

Ένας από τους λόγους που κάποιος δεν μπορεί να κοιμηθεί είναι το ερεθισμένο νευρικό σύστημα. Για να χαλαρώσεις, μπορείς να βελτιώσεις τον τρόπο που αναπνέεις και να αποκτήσεις έτσι μια ρουτίνα που θα σε βοηθήσει να αποκοιμηθείς. Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν κοιμούνται αναπνέουν από το στόμα, όμως είναι προτιμότερη η αναπνοή από τη μύτη: με αυτόν τον τρόπο εξομοιώνεται ο τρόπος λειτουργίας του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος και επέρχεται η χαλάρωση.

Σχετικά Άρθρα